Dersin Adı | İçmimarlik Stüdyosu II |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
IA 302 | Bahar | 2 | 6 | 5 | 7 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin Düzeyi | Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu ders, fonksiyon ve kullanım, bağlam ve çevre, ergonomi ve insan/yapı ölçeği, malzeme ve teknik, devamlılık ve/veya … konularında içmimarlığa ait bakış açılarını anlamaktır. Bu amaçla, stüdyo, içmimarlığın farklı alanlarına yönelik bir (ya da daha fazla) örneğe odaklanarak bu örneğin (ya da örneklerin) tasarım stratejilerini inceyecektir. Öğrencilerin karmaşık mekansal gereklilikleri, yapım teknolojileri üzerinde çalışmaları ve ilgili alanlara özgü çevresel faktörlerle ilgili strateji geliştirmeleri beklenmektedir. Bu ders kapsamında, öğrencilerin insan ölçeği, bağlam, yapılı çevre ve malzemeler arasındaki ilişkileri anlamasına özellikle önem verilecektir. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders, ‘serbest duran’ birimlere dair tasarım problemlerini özel bir bağlamda ele alır. Dönem boyunca, vaka çalışmaları ve hocaların vereceği kuramsal altyapı ile, öğrenciler, uygun teknolojileri ve uyumlu tasarım yöntemlerini kullanarak, özel ve hassas bir bağlamda (yapılı ya da doğal) verilen görevi yerine getirecek tasarım stratejileri geliştirecektir. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | X | |
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Ders giriş ve Metodoloji. Sunum: Vaka Çalışması 01 / Proje 01. Ödev Teslimi (no. 01). | |
2 | Proje Sunumu. Stüdyo Çalışması: Temel çizim paketi. | Dijital/Basılı Haftalık Teslim (no. 02) + Kritik |
3 | PROJE 01 (ÇALIŞTAY SUNUMU). | PAFTA/PORTFOLYO |
4 | Vaka Çalışması Sunumu 02/PROJE 02 (no. 03). Proje saha gezisi ve proje araştırması. | - |
5 | Stüdyo Çalışması. Ödev teslimi. Tasarım ve Geliştirme. Ön Detaylar. | Dijital/Basılı Haftalık Teslim (no. 04) + Kritik |
6 | Stüdyo Çalışması. | Dijital/Basılı Haftalık Teslim (no. 05) + Kritik |
7 | Stüdyo Çalışması. | Dijital/Basılı Haftalık Teslim (no. 06) + Kritik |
8 | Vaka Çalışması Sunumu 02/Proje 02. Ödev teslimi. | Dijital/Basılı Haftalık Teslim (no. 07) + Kritik |
9 | PROJE 02 - (JURY 01). | PAFTA/PORTFOLYO |
10 | Proje Sunumu (Instructors) + Stüdyo Çalışması: Temel Çizim Paketi | Dijital/Basılı Haftalık Teslim (no. 08) + Kritik |
11 | Ön Tasarım Önerisi/Stüdyo Çalışması. | Dijital/Basılı Haftalık Teslim (no. 09) + Kritik |
12 | 'Layout' Finali + Mekansal Tasarım ve Detay Tasarımı/Stüdyo Çalışması. | Dijital/Basılı Haftalık Teslim (no. 10) + Kritik |
13 | Stüdyo Çalışması. | Dijital/Basılı Haftalık Teslim (no. 11) + Kritik |
14 | PROJE 02 - (JURY 02 - DİJİTAL). | DİJİTAL PROJE SUNUMU/PORTFOLYO. Dijital teknik çizim teslimi (no. 12). |
15 | Dönem değerlendirmesi. | PAFTA/PORTFOLYO. |
16 | Final Projesi Sunumu. | PAFTA/PORTFOLYO. |
Ders Kitabı | Metric Handbook Planning and Design Data Architectural Press Elsevier ISBN 978-0-7506-5281-0 |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 10 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 1 | 20 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 2 | 30 |
Proje | 1 | 25 |
Seminer/Çalıştay | 1 | 15 |
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 100 | |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | 6 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 0 | ||
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 1 | 50 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 2 | 6 | |
Proje | 1 | 20 | |
Seminer/Çalıştay | 1 | ||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 20 | ||
Final Sınavı | |||
Toplam | 210 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Bir içmimar ve çevre tasarımı profesyonelinin çeşitli görev ve sorumluluklarını yürütür, uygular ve yönetir. | X | ||||
2 | Meslek alanının, belirli yerel ve bölgesel ihtiyaçlarının ve gelişmelerinin farkına varır, bunları analiz eder ve uygulamaya entegre eder. | X | ||||
3 | Meslek alanı içinde, ulusal ve uluslararası düzeyde diğer birey ve gruplarla işbirliği yapar ve iletişim kurar. | X | ||||
4 | Profesyonel pratik için bağımsız eleştirel yaklaşımları geliştirir, entegre eder ve teşvik eder. | X | ||||
5 | Mesleklerinin sosyal ve çevresel konularını ve sorumluluklarını anlar. | X | ||||
6 | En güncel araştırmaları, buluşları, eğilimleri ve teknolojileri tanımlar, değerlendirir ve kullanır. | X | ||||
7 | Alanındaki ulusal ve uluslararası standartları ve yönetmelikleri değerlendirir. | X | ||||
8 | Görsel, sözel ve yazılı formatlar içinde tasarım fikirlerini sunma ve iletişim kurma yeteneklerini geliştirir. | X | ||||
9 | Tasarıma yönelik, ulusal ve uluslararası düzeyde multidisipliner bir bakış açısı kazanır. | X | ||||
10 | Güçlü yanlarının farkına varır ve bunları bir ortam içinde geliştirir. | |||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak içmimarlık ve çevre tasarımı ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar. | X | ||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. | X | ||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest